Bc. Lucie Guzyová
Master's thesis
Marketingový výzkum v oblasti B2C trhů
Marketing research in B2C markets
Abstract:
Diplomová práce podrobně rozebírá téma marketingového výzkumu v oblasti spotřebitelských trhů (tzv. B2C). Výzkum je zde charakterizován jako hlavní zdroj dat, potřebných pro tvorbu manažerských rozhodnutí a přípravu marketingových plánů podniku. Blíže jsem se zaměřila na zkoumání produktu, zákaznických potřeb a spokojenosti zákazníka. V teoretické části byl popsán význam výzkumu v procesu marketingového …moreAbstract:
This thesis analyses in detail the topic of marketing research on consumer markets (so-called B2C). The research can be characterized as the main source of data needed for the managerial decision making and preparation of marketing plans for a company. I focused closer on examining the product, customer needs and customer satisfaction. In the theoretical part, I concentrated on describing the importance …moreKeywords
Marketingový výzkum spotřebitelský trh (B2C) proces marketingového výzkumu kvantitativní a kvalitativní metody sběru dat tvorba dotazníku testování produktu spokojenost zákazníka. Marketing research consumer markets (B2C) marketing research process quantitative and qualitative data collection methods creation of the questionnaire product testing customer satisfaction.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nttny/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 11. 2012
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Adolescents’ and emerging adults’ attitudes towards people living with HIV and AIDS and their risk perception of HIV
Violeta Zefi -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Lev Alimpiyev -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Iuliia Vlasova -
Effectiveness of n-back cognitive training: quantitative and qualitative aspects
Vladimír Marček -
Avalanche hazard in the Krkonoše mountains and refinement of snow data collection methods
Markéta Součková -
Methods for software failure-data collection and prediction
Stanislav Chren -
Techniques and Methods for Effective Collection and Transformation of Process Metrics Data
Michal Penčikov -
"Na hranicích musí panovat zákon a pořádek": Analýza budování mediální agendy a mediální reprezentace tzv. migrační krize v denících Právo a MF Dnes
Michal Tkaczyk