Bc. Miloš Stibal

Master's thesis

Měření sledovanosti médií

Media consumption measurements
Abstract:
Masová média se v současné době stávají důležitou součástí marketingového plánování firem. Měření médií nám dává konkrétní údaje pro objektivní hodnocení dosažených výsledků a plánování kampaní v médiích. Existuje celá řada médií, ale stále největší část reklamních investic míří do televize. Proto se hlavním tématem, které řeší tato práce, stala sledovanost televize. Záměrem bylo srovnání výsledků …more
Abstract:
Mass media became today very important part of company’s marketing plans. Media measurement gives us concrete data and for objective evaluation of reached results and media planning accuracy. There are many media types, but still the biggest part of advertising expenditures go’s to TV. That why the main topic of this diploma work became ratings of TV. I wanted to compare data from official peoplemeter …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 11. 2013
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: PhDr. Adolf Vodrážka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní