The Impact of Phonetic Transcription on Pronunciation Proficiency – Bc. Natálie Neklapilová
Bc. Natálie Neklapilová
Bachelor's thesis
The Impact of Phonetic Transcription on Pronunciation Proficiency
The Impact of Phonetic Transcription on Pronunciation Proficiency
Anotácia:
Bakalářská práce zkoumá vliv fonetické transkripce na výslovnostní dovednosti dvou žáků druhého stupně základní školy. Hlavním cílem bylo posoudit, zda má výuka fonetické transkripce pozitivní dopad na schopnost studentů správně vyslovovat anglické fonémy. Teoretická část se zabývá samotnou podstatou fonetické transkripce, popisuje její definici, historické kořeny a různé typy. Dále se zaměřuje na …viacAbstract:
The bachelor thesis investigates the impact of phonetic transcription on the pronunciation proficiency of two lower secondary school students. The central aim was to assess whether integrating phonetic transcription positively affects students' pronunciation skills. The theoretical part delves into the essence of phonetic transcription, exploring its definition, historical roots, and various types …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mcsy2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2024
- Vedúci: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
English Language for Education / English Language for Education
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Využití překladu ve výuce angličtiny jako druhého jazyka
Kateřina DOČEKALOVÁ