Pronunciation teaching at primary schools with a focus on segmental features and selected aspects of connected speech – Bc. Lucie Fuitová
Bc. Lucie Fuitová
Master's thesis
Pronunciation teaching at primary schools with a focus on segmental features and selected aspects of connected speech
Pronunciation teaching at primary schools with a focus on segmental features and selected aspects of connected speech
Anotácia:
Diplomová práce „Výuka výslovnosti na základních školách se zaměřením na segmentální rysy a vybrané aspekty vázané řeči“ se zabývá mladšími žáky a vlivem systematické výuky výslovnosti na jejich ústní projev. Práce porovnává dvě skupiny žáků, z nichž pouze jedna skupina věnuje výslovnosti čas navíc, a sleduje možné zlepšení této skupiny. Teoretická část práce poskytuje obecné informace o výslovnosti …viacAbstract:
The Master's thesis “Pronunciation Teaching at Primary Schools With a Focus on Segmental Features and Selected Aspects of Connected Speech” deals with young learners and the impact that systematic pronunciation teaching has on their oral performances. It compares two groups of learners, out of which only one group devotes extra time to pronunciation, and observes the possible improvement of this group …viacKeywords
Pronunciation teaching English as a Foreign Language (EFL) segmental features connected speech phoneme liaison weak forms young learners primary schools intelligibility výuka výslovnosti angličtina jako cizí jazyk segmentální aspekty výslovnosti vázaná řeč foném spojitá výslovnost slabé formy žáci mladšího školního věku základní školy srozumitelnost
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rjj1f/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2023
- Vedúci: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Filip Pultar
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
FUITOVÁ, Lucie. \textit{Pronunciation teaching at primary schools with a focus on segmental features and selected aspects of connected speech}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Education. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/reg6wz/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom
Victoria Applegate Spaulding -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová