Daria Pichugina

Bachelor's thesis

Role of culture in the international expansion of IKEA

Role kultury při mezinárodním rozšiřování společnosti IKEA
Abstract:
Role firemní kultury a značky při mezinárodním rozšiřování společností je klíčová. Zdůrazňuje význam silné a rozpoznatelné značky, která oslovuje lidi po celém světě. Společnost IKEA slouží jako vynikající příklad firmy, která dosáhla mezinárodního úspěchu díky své silné firemní kultuře. Jako největší prodejce nábytku na světě představuje expanze IKEA do 62 zemí význam dobře zakotvené firemní kultury …more
Abstract:
The role of corporate culture and brand in the international expansion of companies is crucial. It emphasizes the significance of a strong, recognizable brand that resonates with people globally. IKEA serves as an exemplary company that has achieved international success through its strong corporate culture. Being the world's largest furniture retailer, IKEA's expansion into 62 countries highlights …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 9. 2023
  • Supervisor: Vadim Semenenko
  • Reader: Yadira Ixchel Martínez Pantoja

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90957