Budování obchodní značky. Porovnání teorie a praxe na příkladu budování značky Oskar. – Bc. Daniel Krejsa
Bc. Daniel Krejsa
Bachelor's thesis
Budování obchodní značky. Porovnání teorie a praxe na příkladu budování značky Oskar.
Brand Building. Comparation theory and practice on example of Oskar's brand building.
Abstract:
V této práci jsem se rozhodl ověřit svou hypotézu, že k vybudování úspěšné značky nestačí pouze aplikovat dostupnou teorii do praxe, na příkladu budování značky Oskar. Po úvodu do problematiky značky jsem se zaměřil na značku v Oskarově provedení. V závěru jsem se pokusil zhodnotit podíl teorie na budování značky Oskar a sumarizací dalších přítomných věcí potvrdit svou hypotézu.Abstract:
In this thesis I decided to verify my hypothesis that to build successful brand is not sufficient to apply available theory into practice. As an example I used the process of building the brand Oskar. After the introduction into brand problems I focused on the fact how Oskar implemented its brand policy. In conclusion I tried to evaluate the share of theory in the brand-building case of Oskar and by …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ophoh/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Mgr. Matěj Hušek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KREJSA, Daniel. \textit{Budování obchodní značky. Porovnání teorie a praxe na příkladu budování značky Oskar.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2009. Available from: https://theses.cz/id/rflvut/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Improvement of the Brand Development Strategy (on the example of L’Oréal Paris in Moscow)
Ekaterina Samoylova -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
Brand & Corporate Identity pro značku High & Focused
Alfred Czital -
Identita a image značky Strany zelených pohledem jejího vedení, její členské základny a veřejnosti
Lukáš Havlík -
Vizuální identita značky
Bianka Demčáková -
Identita a image značky Syoss na českém trhu.
Karolína Šaňková -
Identita a image značky Oral-B na českém trhu elektrických zubních kartáčků
Lukáš Dlouhý