Pedagogické zásady v pojeti J.A.Komenského a současné školství – Marcela MOLINKOVÁ
Marcela MOLINKOVÁ
Bachelor's thesis
Pedagogické zásady v pojeti J.A.Komenského a současné školství
Pedagogical principles in the concept J. A. Komenského and contemporary education
Abstract:
Předmětem bakalářské práce ?Pedagogické zásady v pojetí J. A. Komenského a současné školství? je hledání souvislostí a spojitostí Komenského pedagogických zásad s pedagogickými zásadami dnešních autorů. Dále zamyšlení se nad jeho pedagogickými myšlenkami a názory, které se uplatňují v dnešní škole.Abstract:
The work "Pedagogical principles in the concept of J. A. Comenius and contemporary education" is the search context and continuity of his educational principles with teaching the principles of the present authors. Further reflection on the pedagogical ideas and opinions, which are applied in today's schools.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2014
Accessible from:: 1. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Doc. PhDr. Josef Mrhač, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MOLINKOVÁ, Marcela. Pedagogické zásady v pojeti J.A.Komenského a současné školství. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 1.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 1. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
Specialization - Pedagogy / Teaching Specialist Subjects - Trade and Services
Theses on a related topic
-
Přirozenost ve výchově dle J.A. Komenského a J.J. Rousseau
Bronislava MARKO -
Sociálně pedagogický odkaz J. J. Rousseaua
Pavel DVOŘÁK -
Sociálně výchovné metody a postupy J. J. Ryby v kontextu současné sociální pedagogiky
Petr Škrla -
Možnosti interpretace současné české prózy v literární výchově na střední škole: díla J. Hájíčka, J. Topola a K. Tučkové
Kateřina ELIÁŠOVÁ -
Mýtus a mytologie v díle J. R. R. Tolkiena
Zbyněk Budný -
Komparativní analýza vybraných děl J. Nerudy a N. V. Gogola
Leontina Sutorová -
J. A. Komenský a jeho význam pro rozvoj sociální pedagogiky a filozofie výchovy
Jana Smílková -
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ