František Ráab

Bachelor's thesis

Narativní nástroje digitální hry (na příkladu série Gothic)

Narrative tools of digital games (using the example of the Gothic series)
Abstract:
V současné době můžeme říci, že digitální hry se staly masově reprodukovaným, transmediálním fenoménem, který se skládá z mnoha částí. Tato práce zkoumá digitální hru jako nástroj vyprávění. Na příkladu herní série Gothic si klade otázku, jaké narativí nástroje vývojáři (autoři) používají a jaké mají efekty na recipienta. K jasnému vymezení předmětu zkoumání využívám modelu MDA (Robin Hunicke, Marc …more
Abstract:
Nowadays, we can tell, that digital games have become a mass-reproduced, transmedia phenomenon, which is consists of variable parts. This Thesis focuses on the digital games from the narrative/text point of view. Using the exampe of Gothic series, raises the questions, what kinds of narrative tools are being used by developers/designers and what is their effect. Thesis uses analytical model MDA for …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 2. 2019
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
  • Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media