Validace nových příležitostí pro organizaci pomocí crowdfundingu – Bc. Ondřej Písek, MBA
Bc. Ondřej Písek, MBA
Master's thesis
Validace nových příležitostí pro organizaci pomocí crowdfundingu
Validation of the organization’s new oportunities through crowdfunding
Abstract:
Diplomová práce pojednává o crowdfundingu jakožto způsobu financování především start-upů a o možnostech jeho alternativního použití zavedenými firmami k ověření tržního zájmu o jejich produktové koncepty. Obsažená případová studie analyzuje crowdfundingovou kampaň realizovanou sdružením CZ.NIC za účelem ověření poptávky trhu po konceptu domácího routeru Turris Omnia vyvinutého v rámci svého bezpečnostního …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on crowdfunding as a way of financing especially start-ups and is also interested on possibilities of its alternative use by established firms to validate a market interest in their product concepts. The included case study analyzes the crowdfunding campaign performed by CZ.NIC to verify the demand for the concept of home router Turris Omnia developed under its security …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/i4hcs/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2017
- Supervisor: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
- Reader: Ing. Pavel Klička
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Diskurzivní analýza crowdfundingové kampaně Amandy Palmer
Filip Šťastný -
Marketingový plán společnosti
Ondřej Zuzaňák