Bc. Denisa Zajíčková

Master's thesis

Dopady regulace reklamy na řízení farmaceutických firem

Impact of the advertising regulation on the management of pharmaceutical companies
Abstract:
Diplomová práce se věnuje regulaci reklamy ve farmaceutickém průmyslu, jakožto i praktickým příkladům marketingu společností. Zhodnocuje právní regulaci reklamy, rozhodnutí správních orgánů i soudů. Zákonná omezení mají vliv na činnost obchodních zástupců společností, jakožto i na činnost marketingových oddělení. Pro tyto účely zřizují farmaceutické společnosti přísné compliance programy, které jsou …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the regulation of advertising in the pharmaceutical industry, as well as practical examples from the marketing of companies. The thesis evaluates the legal regulation of advertising, decisions of administrative authorities and courts. Legal restrictions have an impact at the activities of the company's sales representatives, as well as the activities of the marketing departments …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2020
  • Supervisor: doc. Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
  • Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication