Miloslav Kabeláč - kompletní klavírní tvorba a komorní díla pro smyčcové nástroje a klavír – Jan Bartoš
Jan Bartoš
Disertační práce
Miloslav Kabeláč - kompletní klavírní tvorba a komorní díla pro smyčcové nástroje a klavír
Miloslav Kabeláč - Complete Works for Piano and Chamber Music for Strings and Piano
Anotace:
Cílem této disertace je podat pokus o analytické uchopení Kabeláčova klavírního díla. Shromažďuje informace a odpovídá na otázky vztahující se k tomuto zaměření. Práce se také snaží najít konkrétní interpretační vodítka k jeho dvěma nejdůležitějším klavírním cyklům - Sedmi skladbám op. 14 a Osmi preludiím op. 30. Práce poukazuje na skutečnost, že je nutné zaobírat se Kabeláčem v širších souvislostech …víceAbstract:
The purpose of this dissertation is to analyse Miloslav Kabeláč's piano works. It collects informations and answers questions relating to this narrow focus. The dissertation also tries to find interpretative clues to his two most important piano cycles - Seven pieces op. 14 and Eight preludes op. 30. The dissertation points out the fact that if we want to present and understand his works correctly …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební osobnostiKlíčová slova
skladateléKlíčová slova
hudební analýzyKlíčová slova
smyčcové nástrojeKlíčová slova
život a díloKlíčová slova
hudba pro klavírKlíčová slova
klavírObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 9. 2014
- Vedoucí: Ivan MORAVEC
- Oponent: Ivan KLÁNSKÝ
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudebního umění / Interpretace a teorie interpretace
Práce na příbuzné téma
-
Skladby pro smyčcové nástroje v díle Hanse Krásy
Eva Škodová -
Fantazie-kvartet pro hoboj a smyčcové nástroje op. 2 Benjamina Brittena. Analýza díla a role Leona Goossense jako inspiračního zdroje skladby
Boris Akishin -
Maciej Radziwiłł a Konstanty Gorski: tvorba pro smyčcové nástroje
Aliaksandra Arbuzava -
Rozvoj hudebních dovedností v mateřské škole: Příprava předškolních dětí pro hru na smyčcové nástroje
Lucie Mrazíková -
Studium olejových laků na bázi lněného oleje a kalafunové pryskyřice pro dřevěné hudební nástroje
Markéta Mikuličáková -
Hudba pro klavír ve výuce v ZUŠ v severočeských Chabařovicích ve druhém desetiletí 21. století.
Zdeněk VYČÍTAL -
Pavel Haas Suita pro hoboj a klavír op.17 - analýza a porovnání se Sonátou pro hoboj a klavír Paula Hindemitha a Sonátou pro hoboj a klavír Henriho Dutilleuxe
Tereza Doušová -
Hudební analýza koncertní rapsodie pro housle a klavír Tzigane Maurice Ravela
Viktoria Englberth