Obraz periferie v prózách Cestou špendlíků nebo jehel, Destrukce a Kontinuita parku – Anna Čížková
Anna Čížková
Bachelor's thesis
Obraz periferie v prózách Cestou špendlíků nebo jehel, Destrukce a Kontinuita parku
The image of the periphery in the prose works Through Pins or Needles, Destruction and Continuity of the Park
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na literární analýzu zobrazení české periferie – vesnice a maloměsta – v románech Cestou špendlíků nebo jehel (2021) Zuzany Říhové, Destrukce (2021) Stanislava Bilera a Kontinuita parku (2021) Petra Šestáka. Práce se zabývá identifikací motivů, symbolů a jazykových prostředků, které slouží k vytváření specifické rurální atmosféry. Cílem je zjistit, jak autoři prostřednictvím …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the literary analysis of the depiction of the Czech periphery – villages and small towns – in the novels Through Pins or Needles (2021) by Zuzana Říhová, Destruction (2021) by Stanislav Biler and Continuity of the Park (2021) by Petr Šesták. The thesis deals with the identification of motifs, symbols and linguistic devices that function to create a specific rural atmosphere …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hzj1w/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Bc. Klára Březinová
- Reader: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČÍŽKOVÁ, Anna. \textit{Obraz periferie v prózách Cestou špendlíků nebo jehel, Destrukce a Kontinuita parku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ri6wuz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / Czech Language and Literature for Education