Pro-export policy of the Czech Republic (with focus on activities of CzechTrade and CzechInvest) – Klára Koschantová
Klára Koschantová
Bakalářská práce
Pro-export policy of the Czech Republic (with focus on activities of CzechTrade and CzechInvest)
Proexportní politika ČR (se zaměřením na aktivity CzechTrade a CzechInvest)
Anotace:
Moje bakalářská práce pojednává o proexportní politice ČR. V první části se věnuji proexportní politice a institucím, prostřednictvím kterých je tato podpora realizována. Ve druhé části jsem se blíže zaměřila především na 2 z těchto institucí, a sice agentury CzechTrade a CzechInvest, jejichž činnost se pokusím rozebrat a zhodnotit. Na základě této práce bych chtěla ověřit, zda je současná podpora …víceAbstract:
My bachelor thesis deals with the pro-export policy of the Czech Republic. The first part is devoted to export promotion policies and institutions through which this support is implemented. In the second part, I took a closer look primarily at two of these institutions, namely CzechTrade and CzechInvest, whose work I will try to analyze and evaluate. Based on this work, I would like to verify whether …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 10. 2012
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/35437
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 5. 2013
- Vedoucí: Alexej Sato
- Oponent: Václav Petříček
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/35437
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Globalization and changes in the structure of the Agrarian Sector in Namibia
Michael Uerikua -
Business barriers between Russia and the czech Republic
Tatiana Klimacheva -
Export opportunities and unrealized export potential of the Czech Republic in Argentina
Aleksandra Parshina -
SMEs in Foreign Trade of the Czech Republic
Stanislav Richter -
Afghanistan’s Export Promotion Strategy - ways, instruments and impacts
Ajmal Siddiqui -
Obchodní strategie pro zahraniční expanzi firmy NetDIRECT s.r.o.
Eliška Řehová -
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Nikola Slováková -
Proposal for an export-oriented strategy
Zdeněk Pokorný