Mgr. Karel JANSKÝ

Master's thesis

Zjevné zločiny českých soudů a jejich důsledky na úseku rodinného práva

Flagrant Crimes of Czech Courts and their Consequences in the Field of Family Law
Abstract:
V České republice je v současné době ročně rozvedeno téměř každé druhé manželství. Největším problémem se ovšem stává porozvodová péče o nezletilé děti, které rozvody a častými tahanicemi rodičů nejvíce trpí. Soudní spory, které potom následují, velmi často trvají pět, ale i deset a více let. Diplomová práce se pokouší co nejpřesněji pojmenovat role jednotlivých zúčastněných stran. Nejenom samotných …more
Abstract:
Currently, in the Czech Republic, almost every second marriage is being divorced on a yearly basis. Nevertheless, post-divorce care for minor children becomes the most severe problem because these young ones suffer from both, divorce and frequent scrambles. Resulting quarrels at law protract often five to ten years; often more than that. This dissertation tries to describe roles of particular parties …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2008
Accessible from:: 16. 4. 2008
Identifier: 1009337

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 5. 2008

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

JANSKÝ, Karel. Zjevné zločiny českých soudů a jejich důsledky na úseku rodinného práva. Brno, 2008. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 16. 04. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 16. 4. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy