Bc. Marcela MRÁČKOVÁ

Master's thesis

Právní ochrana klientů proti nekalosoutěžním praktikám v pojistných vztazích

The Legal Protection of Clients Against Unfair Competitive Practices within the Insurance Industry
Abstract:
Smyslem této práce je postihnout nekvalitní služby v pojišťovnictví v návaznosti na zá-konné předpisy a možnosti ochrany klientů. Pojištění bylo a je obchod s rizikem a klienti se jej musí naučit nakupovat tak, jako jiné produkty na trhu, a být odpovědni za výběr a pod-pis pojistných smluv. Pojistná ochrana by měla vždy odrážet individuální potřeby klientů, nikoli být prostředkem k získání provize …more
Abstract:
The aim of this thesis is to show the poor quality of insurance services compare to the existing legal regulations aiming at client protection. Insurance is and has always been a trade involving a lot of risk. Therefore, clients have to learn the art of dealing with insurance policies in the same way as other risky products on the market, taking full responsibility to their decision. Insurance protection …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 8. 2008
Identifier: 3937

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2008

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MRÁČKOVÁ, Marcela. Právní ochrana klientů proti nekalosoutěžním praktikám v pojistných vztazích. Zlín, 2008. diplomová práce (Ing.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 08. 08. 2038

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Management and Economics

Master programme / field:
Economics and management / Management and Marketing