Aplikace prostorového zvuku ve videohrách na mobilních zařízeních – Bc. Oldřich Lupečka
Bc. Oldřich Lupečka
Master's thesis
Aplikace prostorového zvuku ve videohrách na mobilních zařízeních
Video game surround sound applications on mobile devices
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá aplikací prostorového zvuku ve videohrách s pomocí sluchátek podporujících zvuk v režimu Dolby Atmos. Základem pro výzkum jsou texty psané odbornou veřejností, jak zvuk v těchto zařízeních zpracovávat a dále reprodukovat. V teoretické části se budeme zabývat rozdíly mezi režimy stereo a Dolby Atmos, jak je zpracování prostorového zvuku technicky náročné a jakým …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on the application of the surround sound (spatial audio) in videogames using headphones designed to support the sound in Dolby Atmos mode. The experimental study is based on experts texts regarding the ways of how to process and further replicate the sound in such devices. The theoretical part is oriented towards the differences between Stereo and Dolby Atmos modes, then …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qkn6r/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Sound Design and Multimedial Technology / Sound Design and Multimedial Technology
Theses on a related topic
-
Zvuk jako nástroj pro konstrukci 3D prostoru ve virtuální realitě
Veronika Konečná -
Prostorový zvuk a jeho využití v divadle, filmu a televizi
Lukáš Nábělek -
Prostorový zvuk pro potřeby virtuální reality v audiovizuálních dílech
Daniel Kompas -
Design prostorového zvuku animovaného filmu
Liliana Musilová