Nákupní chování seniorů na maloobchodním trhu s potravinami – Bc. Lenka Nohavicová
Bc. Lenka Nohavicová
Master's thesis
Nákupní chování seniorů na maloobchodním trhu s potravinami
Grocery shopping behaviour of seniors
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na nákupní chování seniorů při nákupu potravin. Cílem je identifikovat potřeby seniorů při nákupech potravin, odhalit překážky a problematické oblasti. Ke zjištění těchto charakteristik bylo využito hloubkových rozhovorů se seniory (n = 35) a pozorování v jednotlivých prodejnách s potravinami. Na základě výsledků byly identifikovány překážky a problémy seniorů na trhu s …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on shopping behaviour of seniors when shopping for food. The aim was to identify their needs, detect barriers and problem areas. To determine these characteristics indepth interviews with elderly (n = 35) and observations in 8 grocery stores were conducted. Based on the findings, obstacles and problems of seniors in the food market were identified. Subsequently recommendations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2017
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOHAVICOVÁ, Lenka. \textit{Nákupní chování seniorů na maloobchodním trhu s~potravinami}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2017. Available from: https://theses.cz/id/rluj9i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
The Influence of Direct Selling on Geriatric Shopping Behaviour in the Moravian-Silesian Region
Markéta Dřímalová -
Nákupní chování a nákupní zvyklosti teenagerů a seniorů: příklad města Brna
Adéla Švanová -
Merchandising a jeho dopad na nákupné chovanie generácií X, Y a Z v maloobchodnej jednotke
Petra Mišíková -
Merchandising a jeho vliv na nákupní chování
Jiřina ŠVECOVÁ -
Merchandising maloobchodní prodejny smíšeného zboží
Nikola Adámková -
Merchandising vybrané maloobchodní jednotky
Jitka PALIVCOVÁ -
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Nicole Procházková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights