Hanna Hruzdova

Bachelor's thesis

Zvratnost jako didaktický problém ve výuce češtiny pro ruskojazyčné mluvčí

Reflexivity as Didactic Problem in Czech Teaching for Russian Speaking foreigners
Abstract:
Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. V teoretické části jsou definovány pojmy vztahující se k výuce češtiny jako cizího jazyka, problematika interference a gramatika zvratných zájmen v českém a ruském jazyce. V praktické části byly nejprve porovnány struktury zvratnosti v češtině a ruštině a jejich používání, poté byla provedena analýza učebnic pro výuku češtiny jako cizího jazyka, představeny …more
Abstract:
This thesis is divided into theoretical and practic parts. In the theoretical part are defined by the concepts related to the teaching of Czech as a foreign language, the issue of interference and the grammar of reflexive pronouns in Czech and Russian language. In the practical part were first compared the structures of the reflexivity in Czech and Russian and their usage, then, was made analysis of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 1. 2019
  • Supervisor: prof. PhDr. Hana Gladkova, CSc.
  • Reader: doc. PhDr. Jiří Homoláč, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT College