Zvratnost jako didaktický problém ve výuce češtiny pro ruskojazyčné mluvčí – Hanna Hruzdova
Hanna Hruzdova
Bachelor's thesis
Zvratnost jako didaktický problém ve výuce češtiny pro ruskojazyčné mluvčí
Reflexivity as Didactic Problem in Czech Teaching for Russian Speaking foreigners
Abstract:
Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. V teoretické části jsou definovány pojmy vztahující se k výuce češtiny jako cizího jazyka, problematika interference a gramatika zvratných zájmen v českém a ruském jazyce. V praktické části byly nejprve porovnány struktury zvratnosti v češtině a ruštině a jejich používání, poté byla provedena analýza učebnic pro výuku češtiny jako cizího jazyka, představeny …moreAbstract:
This thesis is divided into theoretical and practic parts. In the theoretical part are defined by the concepts related to the teaching of Czech as a foreign language, the issue of interference and the grammar of reflexive pronouns in Czech and Russian language. In the practical part were first compared the structures of the reflexivity in Czech and Russian and their usage, then, was made analysis of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 9. 2018
Identifier:
https://is.akcentcollege.cz/th/i0qst/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 1. 2019
- Supervisor: prof. PhDr. Hana Gladkova, CSc.
- Reader: doc. PhDr. Jiří Homoláč, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Czech as a Foreign Language
Theses on a related topic
-
Didaktické přístupy vybraných německých průmyslových muzeí, technických památek a science center v expozicích a edukačních programech pro školy jako inspirace pro české prostředí.
Monika KUDELOVÁ -
Methods in Interpreter Training: A Survey of the Czech Republic
Hana Pavlisová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ