Faktory související s nárůstem počtu singlů narozených v generaci Y v České republice – Bc. Jaroslav Ševeček
Bc. Jaroslav Ševeček
Master's thesis
Faktory související s nárůstem počtu singlů narozených v generaci Y v České republice
Factors related to the increase in the number of singles in Y generation in the Czech Republic
Abstract:
Tato práce se zabývá tématem singlů, když se snaží identifikovat faktory, jež by stály za nárůstem počtu singlů v posledních několika dekádách. Jako singl je pro účely práce definován jedinec ve věku 18-37 let, jež nemá partnera a zároveň žije v České republice. Singl je vymezen takto úzce, jelikož práce si klade za cíl vysvětlit nárůst počtu singlů, u nichž se tento status nedá primárně vysvětlit …moreAbstract:
This thesis is dedicated to the topic of singles. It aims to identify the factors by which we could explain the growing number of singles in recent decades. For the purposes of this paper, single is defined as a partner-less individual aged between 18-37 living in the Czech Republic. This definition is used because the goal is to explain the growing number of singles among the age category in which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lfa6k/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 1. 2020
- Supervisor: M.A. Beatrice Elena Chromková Manea, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ing. Tomáš Doseděl, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠEVEČEK, Jaroslav. \textit{Faktory související s nárůstem počtu singlů narozených v generaci Y v České republice}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2019. Available from: https://theses.cz/id/roobof/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Chování spotřebitele generace Y při pořízení životního pojištění v Jihomoravském kraji
Tomáš Bojko -
Zákazníci (spotřebitelé) generace Y z pohledu marketingu
Veronika Kuśová -
Analýza spotřebního chování generace Y v současném hotelnictví
Kateřina Vrzalíková -
Odměňování a motivace zaměstnanců generace Y ve vybraném podniku
Anastasiia Pavlenko -
Zákazníci (spotřebitelé) generace Y z pohledu marketingu
Petra Olszarová -
Nákupní chování spotřebitelů generace Y v odvětví maloobchodu
Tereza Zíková -
Motivace generace X a Y ve firmě ADP Česká republika, a. s.
Adam Karas -
Generační rozdíly v preferencích cestujících. Mění generace Y a Z mobilitní chování?
Laura Mašijová