Přístup učitelů k výuce finanční gramotnosti v nižším sekundárním vzdělávání – Bc. Nikol Šigutová
Bc. Nikol Šigutová
Bakalářská práce
Přístup učitelů k výuce finanční gramotnosti v nižším sekundárním vzdělávání
Teachers attitudes to teaching financial literacy in lower secondary education
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá přístupem učitelů k výuce finanční gramotnosti v nižším sekundárním vzdělávání. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumného šetření popsat subjektivní pohled učitelů na výuku finanční gramotnosti. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, definuje finanční gramotnost a finanční vzdělávání, přibližuje strategické dokumenty a v poslední kapitole skrze výzkumná šetření …víceAbstract:
The bachelor thesis deals with teachers' approach to teaching financial literacy in lower secondary education. The aim of the thesis is to describe teachers' subjective views on teaching financial literacy through qualitative research. The theoretical part is divided into three chapters, at the first part it defines financial literacy and financial education, then presents policy documents and in the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wgkbe/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. Barbora Nekardová
- Oponent: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Advantages and limitations of projective techniques and other qualitative research approaches in qualitative research
Ermela Likaj -
Qualitative research in selected social groups
Gunel Gahramanova -
Qualitative research in selected social groups
Ekaterina Nevzgodova -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Lev Alimpiyev -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Iuliia Vlasova -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Katarína Marešová -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Alexandra Kargapolova