Přístup učitelů k výuce finanční gramotnosti v nižším sekundárním vzdělávání – Bc. Nikol Šigutová
Bc. Nikol Šigutová
Bachelor's thesis
Přístup učitelů k výuce finanční gramotnosti v nižším sekundárním vzdělávání
Teachers attitudes to teaching financial literacy in lower secondary education
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá přístupem učitelů k výuce finanční gramotnosti v nižším sekundárním vzdělávání. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumného šetření popsat subjektivní pohled učitelů na výuku finanční gramotnosti. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, definuje finanční gramotnost a finanční vzdělávání, přibližuje strategické dokumenty a v poslední kapitole skrze výzkumná šetření …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with teachers' approach to teaching financial literacy in lower secondary education. The aim of the thesis is to describe teachers' subjective views on teaching financial literacy through qualitative research. The theoretical part is divided into three chapters, at the first part it defines financial literacy and financial education, then presents policy documents and in the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wgkbe/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Barbora Nekardová
- Reader: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Pedagogy / Pedagogy
Theses on a related topic
-
Advantages and limitations of projective techniques and other qualitative research approaches in qualitative research
Ermela Likaj -
Qualitative research in selected social groups
Gunel Gahramanova -
Qualitative research in selected social groups
Ekaterina Nevzgodova -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Lev Alimpiyev -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Iuliia Vlasova -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Katarína Marešová -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Alexandra Kargapolova