Mgr. Sára Štětková
Master's thesis
Podprahová reklama
Subliminal Advertising
Abstract:
Cílem této diplomové práce je poskytnout ucelený pohled na institut podprahové reklamy prostřednictvím poznatků z oboru psychologie, stávající právní i mimoprávní úpravy a činností kontrolních orgánů. I přes absenci rozhodovací činnosti soudů a správních orgánů ohledně podprahové reklamy, se tato práce snaží dílčími výkladovými závěry těchto orgánů nastínit problematické aspekty předmětného institutu …moreAbstract:
The goal of this thesis is to offer an insight into a practice of subliminal advertising through application of findings in fields of psychology, current legal and extralegal regulation and activity of monitoring bodies. Despite the absence of decision making practice of courts and authorities on subliminal advertising, this thesis seeks to outline its problematic aspects through partial interpretative …moreKeywords
reklama podprahová reklama podprahový priming nekalá soutěž skrytá reklama šiřitel zpracovatel zákazník adresát reklamy spotřebitel soutěžitel advertising subliminal advertising subliminal priming unfair competition buried advertising propagator of advertising advertising promulgator costumer advertising addressee consumer competitor
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jzxhg/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
- Reader: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Reklama a nekalá soutěž
Pavel Janků -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Kristina Kůdelíková -
Srovnávací reklama
Veronika Cyprysová -
Nekalá soutěž – klamavá reklama, klamavé označení zboží a služeb
Marta Benáčková -
Nekalá soutěž se zaměřením na reklamu
Lucie Motlová -
Klamavá reklama
Jana Šmejkalová -
Klamavá reklama v marketingu a její dopad na spotřebitele
Zuzana Reňáková