Stimulační program rozvoje motorických a grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky – Bc. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Bc. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Master's thesis
Stimulační program rozvoje motorických a grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky
Pre-school Programme for Fine Motor Skills and Writing Skills Development
Anotácia:
Diplomová práce je věnována problematice rozvoje grafomotoriky u dětí v předškolním věku, zvláště pak rozdílu ve vývoji u dětí s narušenou komunikační schopností a u dětí intaktních. Práce je věnována vývoji, možným příčinám poruch motoriky a možnostem rozvoje. Velká pozornost je věnována zásadám při práci s dětmi a navrhovanému stimulačnímu programu, který je poté využit ve výzkumném šetření práce …viacAbstract:
The diploma thesis focuses on the topic of fine motor and writing skills development of pre-school children. Further attention is paid to the difference between the development of children with impaired communication abilities and mainstream children. Furthermore, the work focuses on possible causes of impaired motor development and ways of its support. The work highlights rules for work with children …viacKľúčové slová
motorika grafomotorika počáteční psaní lateralita narušená komunikační schopnost řečový vývoj dyslalie gravis balbuties opožděný vývoj řeči vývojová dysfázie suspektní vývojová dysfázie (dysfatické rysy) grafomotorické cviky a prvky grafomotorické programy poruchy psaní druhy úchopů zásady při práci s dětmi Motor skills fine motor skills initial writing laterality impaired communication abilities speech development dyslalia gravis stammering (stuttering) hinder speech development developmental dysphasia suspected developmental dysphasia (dysphatic features) fine skills exercises fine skills development programmes writing difficulties types of pen grasp rules and conditions for work with children
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/v76hw/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2009
- Vedúci: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
GAJZLEROVÁ, Lenka. \textit{Stimulační program rozvoje motorických a grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Education. 2009. Dostupné z: https://theses.cz/id/rql8hz/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education
Práce na příbuzné téma
-
Self-efficacy sociálních pracovníků při práci s rodinami osob s duševním onemocněním
Tereza Chvojková -
Zkušenosti pedagogů při práci s žáky s dysgrafií na 1. stupni základní školy
Nikol Kohoutková -
Kritické srovnání přístupů používaných při práci s dětmi s poruchou autistického spektra
Andrea Kochová -
Využití KBT při práci s klienty s mentálním postižením v pobytové službě v kontextu sociální práce
Radka Vysloužilová -
Využití tištěných a digitálních materiálů při práci s dítětem s elektivním mutismem
Veronika Hanusová -
Význam dalšího vzdělávání sociálních pracovníků při práci s klienty s psychotickou poruchou
Martina Kratochvílová -
Využití prvků terapií při práci s rodinami s dětmi s postižením sluchu
Hana JINDROVÁ -
Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou
Martin Majcík