Alexandra Ganzyuk

Master's thesis

Corporate Social Responsibility and Brand Trust in Luxury

Corporate Social Responsibility and Brand Trust in Luxury
Abstract:
Cílem výzkumu je studium vlivu společenské odpovědnosti podniků na důvěru spotřebitelů vůči luxusním značkám. Kvantitativní přístup byl zvolen jako nejvhodnější metoda výzkumu. Výzkum aplikuje kvantitativní sběr dat formou dotazníku. Empirická studie provedená na příkladu luxusní značky Gucci ukázala, že aktivity společenské odpovědnosti mají především významný a kladný vliv na důvěru v značku. Zjištění …more
Abstract:
The aim of the research is to study the influence of corporate social responsibility on consumers' trust toward luxury brands. The quantitative approach was chosen as the most appropriate method to answer the research question. The research applies quantitative data collection in the form of a survey. The empirical study conducted on the example of the luxury brand Gucci revealed that the corporate …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 8. 2019
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Jaroslav Halík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78240