Bc. Dominika Prokůpková

Master's thesis

Uplatnění absolventů oboru Marketingová komunikace na trhu práce

Employment of graduates of the field of Marketing Communication on the labor market
Abstract:
Práce se věnuje uplatnění absolventů marketingových oborů na trhu práce. Ověřuje dvě základní hypotézy, a to VH1: K získání pracovního poměru v oblasti marketingové komunikace absolvent nepotřebuje praxi a VH2: Znalost cizích jazyků je hlavní požadavek při hledání vhodného zaměstnance v oblasti marketingu. Cílem práce je provést analýzu trhu práce s nabídkami pracovních pozic z oblasti marketingu a …more
Abstract:
The work deals with the employment of graduates of marketing disciplines in the labor market. It verifies two basic hypotheses, namely VH1: To get a job in the field of marketing communication, the graduate does not need practice and VH2: Knowledge of foreign languages is the main requirement when looking for a suitable employee in the field of marketing. The aim of the work is to analyze the labor …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní