Jana Jarkovská
Master's thesis
Aaron Copland a jeho Duo pro flétnu a klavír
Aaron Copland and his Duo for Flute and Piano
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá osobností a tvorbou amerického skladatele 20. století Aarona Coplanda. V první části přináší jeho životopis a přehled nejvýznamnějších děl. Druhá část práce je věnována Coplandovu Duu pro flétnu a klavír z roku 1971. Kromě historického kontextu vzniku díla a charakteristiky skladby zahrnuje též interpretační analýzu a rozbor nahrávek Dua.Abstract:
This master´s thesis deals with the personality and works of the 20th century American composer Aaron Copland. In its first part it brings his biography together with a summary of his most important pieces. The second part of the thesis focuses on Copland?s Duo for Flute and Piano written in 1971. Besides the information about the historic context of the piece and its characteristic it contains an …moreKeywords
hudbaKeywords
hudební tvorbaKeywords
hudební osobnostiKeywords
život a díloKeywords
flétnaKeywords
skladatelé
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/8143
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: Jiří VÁLEK
- Reader: Radomír PIVODA
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMaster programme / field:
Hudební umění / Flétna
Theses on a related topic
-
Ruská lidová hudba a tradiční hudební nástroje
Eliška STREJCOVÁ -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN -
Analýza třech koncertů pro dechové nástroje Richarda Strausse v kontextu vývoje hudebních stylů 20. století.
Ilya Zykau -
Jean Françaix a jeho tvorby pro dechové nástroje.
Tserennadmid BOLDBAATAR -
Henri Tomasi a jeho Koncert pro trombon a orchestr
Ondřej Jiskra -
Problematika nastudování fantazií pro sólový hoboj Georga Philippa Telemanna
Yelyzaveta Sukhyna -
Tvorba pro dechové kvinteto a přidružený nástroj
Nela Durníková -
Paul Hindemith - sonáta pro hoboj s přihlédnutím k celkové sonátové tvorbě pro dechové nástroje.
Alžběta HABROVÁ