Bc. Markéta Huťková
Bachelor's thesis
Instagram jako diktátor krásy
Instagram as a beauty dictator
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá motivací ke cvičení, kultem těla, vlivem médií v pohledu na krásu, vývojem krásy a tlakem, který působí na jedince, kteří pravidelně navštěvují sociální síť Instagram. Cílem této práce je analyzovat výpovědi informantů v problematice jejich sebevnímání tělesného ideálu prezentovaného prostřednictvím Intstagramu. Výzkum byl prováděn kvalitativně, poskytuje názory samotných …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the motivation to exercise, on The Cult of the Body, how media influence the topic of beauty, changes in viewpoint of beauty and on the pressure which influences people who regularly visit social Instagram network. The aim of this thesis is to analyse statements of informants who shared their viewpoint of ideal body which is presented via Instagram. The research was …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w3xw3/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.
- Reader: Mgr. Andrea Špoková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Education / Social and Free Time Education
Theses on a related topic
-
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Forming the Social Body: Tattoo between the Individual and the Social.
Magdalena Anna BRZEZICKA -
Forming the Social Body: Tattoo between the Individual and the Social.
Magdalena Anna BRZEZICKA -
Analýza reklam na sociální síti na trhu s potřebami pro domácí zvířata
Denisa Vidová -
Advertisement-new phenomenon of communication
Kanan Baghirov -
Vnímání reklamy na sociální síti Facebook
Jan Brejcha -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Kristina Kůdelíková -
Některé psychologické aspekty profilu osobnosti klientek fitness centra
Karolína ZASTKOVÁ