Videoreflexe jako součást profesní přípravy budoucích učitelů v programu Učitel naživo – Bc. Ivo Rozmahel
Bc. Ivo Rozmahel
Bachelor's thesis
Videoreflexe jako součást profesní přípravy budoucích učitelů v programu Učitel naživo
Video reflection as a part of professional training of future teachers in program Učitel naživo
Abstract:
V této bakalářské práci se nahlíží na videoreflexi jako na praktikovanou metodu reflexe v profesní přípravě budoucích učitelů, a to konkrétně z hlediska studentů programu Učitel naživo. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je vymezen pojem reflexe a následně je reflexe rozebrána z hlediska profesní přípravy budoucích učitelů a z hlediska vybraných modelů reflexe, …moreAbstract:
This bachelor's thesis looks at video-reflection as a practiced method of reflection in the professional training of future teachers, specifically from the point of view of students of the program Učitel naživo. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part defines the concept of reflection and then the reflection is analyzed in terms of professional training of future …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/df2hf/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Katarína Rozvadská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ROZMAHEL, Ivo. \textit{Videoreflexe jako součást profesní přípravy budoucích učitelů v programu Učitel naživo}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/rubl9n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Netradiční studenti v doplňujícím pedagogickém studiu
Veronika Švigostová -
Netradiční studenti v doplňujícím pedagogickém studiu
Veronika Švigostová -
Reflexe mezi diskurzy: Hledání atributů reflexe pro pedagogickou vědu
Jan Nehyba -
Reflexe a sebereflexe učitelů tělesné výchovy
Ondřej Černý -
Reflexe všedních dní
Michaela Špilková -
Reflexe v hodinách přírodovědy v závěru vyučovací hodiny
Joanna Guńková -
Možnosti praktického využití preterapie, konkrétně techniky kontaktní reflexe v práci se seniory.
Anna Žáčko -
Používání reflexe a informačních zdrojů v metodice kresby
Viktor Hashenko