Rozvíjení řečových dovedností u žáků s OMJ na 2. stupni ZŠ – Bc. Iveta Jelínková
Bc. Iveta Jelínková
Master's thesis
Rozvíjení řečových dovedností u žáků s OMJ na 2. stupni ZŠ
Development of speech skills of pupils with DML at the 2nd level of elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na rozvíjení řečových dovedností u žáků s odlišným mateřským jazykem zejména na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje rozdíl mezi pojmy čeština jako mateřský jazyk, čeština jako druhý jazyk a čeština jako cizí jazyk, dále popisuje referenční jazykové úrovně a odlišnosti mezi nimi. Uvádí zkoušky z českého …moreAbstract:
The master thesis is focused on developing speech skills of pupils with a different mother tongue, especially at the second level of primary school. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part explains the difference between the terms Czech as a mother tongue, Czech as a second language and Czech as a foreign language, as well as describing the reference language …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qg5el/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil.
- Reader: Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature for Pupils with a Different Mother Tongue / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature for Pupils with a Different Mother Tongue
Theses on a related topic
-
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Pavla Šaldová -
Integrating Children Speaking English as their Mother Tongue into the English Classroom
Radka Saundersová -
The Role of the Mother Tongue in Foreign Language Teaching
Andrea SLAVÍČKOVÁ -
Remedial Activities as a Tool of Eliminating Mother Tongue Interference in EFL Classes
Kristýna Václavíková -
Připravenost učitelek mateřských škol na práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem
Kateřina Martynková -
Komunikace s dětmi s odlišným mateřským jazykem ve vybrané mateřské škole. Případová studie.
Aneta Kabeláčová -
Připravenost učitelů na základní škole na práci s žákem s odlišným mateřským jazykem
Miroslava Wetterová -
Specifika práce učitele mateřské školy s dítětem s odlišným mateřským jazykem
Kateřina Raková