Petra Rajová, DiS.

Bachelor's thesis

Postoje k eutanazii a umírání z pohledu osob raného stáří a středního věku

The Attitudes toward Euthanasia and Dying from the Viewpoint of the Early Middle-Aged and the Elderly
Abstract:
Bakalářská práce ,,Postoje k eutanazii a umírání z pohledu osob raného stáří a středního věku" se zabývá, stále neutuchajícím tématem, eutanazie a umírání z pohledu odlišného věku. Hlavním cílem práce bylo srovnat postoje respondentů ve vztahu k uzákonění eutanazie v ČR. Teoretická část je zaměřena na problematiku eutanazie, paliativní péče a historii umírání. Důraz je kladen na mapování postojů k …more
Abstract:
The bachelor thesis ,,Attitudes toward euthanasia and dying from the viewpoint of early middle age and old age " deals with still unrelenting theme of euthanasia and dying from the perspective of a different age. The main aim of this thesis was to determine the attitude of respondents to the enactment of the legalization of euthanasia in the country. The theo-retical part is focused on the issue of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2016
Accessible from:: 26. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Hana Včelařová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Rajová, Petra. Postoje k eutanazii a umírání z pohledu osob raného stáří a středního věku. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 26. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy