Bc. Radim Havlišta
Master's thesis
Zvláštnosti nákupního chování seniorů
Asymmetries of Purchase Behaviour of Pensioners
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá nákupním chováním seniorů a jejich zvláštnostmi. Aktuální data ukazují, že dochází ke všeobecnému stárnutí obyvatelstva, na tomto základě začínají marketéři tento segment více prozkoumávat. Smyslem práce je analyzovat prvky marketingového mixu, respektive to, jak, čím a do jaké míry lze jejich pomocí ovlivnit skupinu seniorů. Teoretická část si klade za cíl, na základě …moreAbstract:
This master thesis focuses on purchase behaviour of pensioners and its special attributes. Current data shows that population is becoming older, therefore the marketing specialists are becoming more focused on this segment. The aim of this thesis is to analyse the elements of marketing mix, in particular how and by which means can be the purchase behaviour of pensioners affected. The theoretical part …moreKeywords
Analýza spotřebitele nákupní chování spotřebitele nákupní rozhodování segmentace trhu senioři stáří nákupní chování seniorů marketingový mix Consumer analysis purchase behaviour of consumer purchase decision process market segmentation pensioners old age the purchase behaviour of pensioners marketing mix.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vcdww/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study
Emmanuel Paul Kane -
Influence of Culture on the Purchasing Behaviour
Prachi Ravindrasinh Jhala -
The Nutri-Score - A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior
Yvette Luise SKRETKOWICZ -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Drivers of Consumer Behaviour of Apple and Samsung Users in Uzbekistan
Sitora Salieva -
The influence of marketing stimuli on consumer (purchasing) behaviour in times of COVID-19. A comparative study on personality types and the context of subcultures.
Robin Dekker -
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Nikola Slováková