Zvláštnosti nákupního chování seniorů – Bc. Radim Havlišta
Bc. Radim Havlišta
Diplomová práce
Zvláštnosti nákupního chování seniorů
Asymmetries of Purchase Behaviour of Pensioners
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá nákupním chováním seniorů a jejich zvláštnostmi. Aktuální data ukazují, že dochází ke všeobecnému stárnutí obyvatelstva, na tomto základě začínají marketéři tento segment více prozkoumávat. Smyslem práce je analyzovat prvky marketingového mixu, respektive to, jak, čím a do jaké míry lze jejich pomocí ovlivnit skupinu seniorů. Teoretická část si klade za cíl, na základě …víceAbstract:
This master thesis focuses on purchase behaviour of pensioners and its special attributes. Current data shows that population is becoming older, therefore the marketing specialists are becoming more focused on this segment. The aim of this thesis is to analyse the elements of marketing mix, in particular how and by which means can be the purchase behaviour of pensioners affected. The theoretical part …víceKlíčová slova
Analýza spotřebitele nákupní chování spotřebitele nákupní rozhodování segmentace trhu senioři stáří nákupní chování seniorů marketingový mix Consumer analysis purchase behaviour of consumer purchase decision process market segmentation pensioners old age the purchase behaviour of pensioners marketing mix.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 4. 2017
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/vcdww/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2017
- Vedoucí: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Oponent: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- všem autentizovaným
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study
Emmanuel Paul Kane -
Influence of Culture on the Purchasing Behaviour
Prachi Ravindrasinh Jhala -
The Nutri-Score - A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior
Yvette Luise SKRETKOWICZ -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
Drivers of Consumer Behaviour of Apple and Samsung Users in Uzbekistan
Sitora Salieva -
The influence of marketing stimuli on consumer (purchasing) behaviour in times of COVID-19. A comparative study on personality types and the context of subcultures.
Robin Dekker -
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Nikola Slováková