Dyslexic Learners of English and the Program "Languages Without Barriers" – Bc. Denisa Červená
Bc. Denisa Červená
Bachelor's thesis
Dyslexic Learners of English and the Program "Languages Without Barriers"
Dyslexic Learners of English and the Program "Languages Without Barriers"
Abstract:
Hlavní záměr této bakalářské práce je zvážit efektivní využití programu “Jazyky bez Bariér” při učení anglického jazyka. Cílem je sledování vybraných žáků s dyslexií při používání tohoto programu a jeho případný vliv na zlepšení znalostí vybraných jedinců v porovnání s použitím klasických materiálů používaných k výuce. Nejvýznamnější část práce je zaměřena na výzkum, který je věnovaný používání programu …moreAbstract:
The main aim of the bachelor thesis is to consider the effective use of the programme Languages Without Barriers (LWB) in learning English. The goals are to observe how the use of this programme influences the dyslexic in connection with learning a foreign language and whether using LWB can help to improve their knowledge of English in comparison with classic methods. The largest part of the thesis …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i06af/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2015
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Naděžda Vojtková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná -
Teaching English in the Online Environment to Students with Dyslexia
Jozef Andraš -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková -
Use of music in English language lessons with pupils diagnosed with ADHD and Dyslexia
Magdaléna Holbová -
Dyslexia
Zuzana Balážová -
Students with Dyslexia and ELT
Lucie Procházková -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková