Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht mit dem Schwerpunkt Helen - Doron - Methode – Mgr. Gabriela Sklenská
Mgr. Gabriela Sklenská
Bachelor's thesis
Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht mit dem Schwerpunkt Helen - Doron - Methode
Alternative methods in learning of foreign language with the focus on the Helen-Doron method
Abstract:
Bachelor thesis „Alternative methods in learning of foreign languages“ focuses on the analysis not only alternative but also traditional methods of foreign language education. The goal of this thesis is to identify whether the alternative method developed by Helen Doron, originally intended only learning English, could be also applied for mastering the German language.Abstract:
Bakalářská práce „Alternativní metody v cizojazyčném vyučování“ stručně analyzuje nejen alternativní, ale i tradiční výukové metody cizího jazyka. Cílem této práce je zjistit, zda by se alternativní výuková metoda Helen Doron, vytvořená jen pro výuku angličtiny, dala aplikovat při vyučování německého jazyka.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uf49b/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SKLENSKÁ, Gabriela. \textit{Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht mit dem Schwerpunkt Helen - Doron - Methode}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/rzywhn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Alternativní metody financování MSP
Pavel Kos -
Alternativní metody ve výuce češtiny na SŠ
Zuzana Procházková -
Řečové dovednosti v učebnicích anglického jazyka 5. ročníků ZŠ
Barbora ŠEDIVÁ