How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom – Bc. Victoria Applegate Spaulding
Bc. Victoria Applegate Spaulding
Master's thesis
How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom
How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom
Anotácia:
Tato práce zkoumá využití dramatických aktivit v hodinách EFL, jak působí na úz-kosti z cizího jazyka (FLA) a vztahy mezi vrstevníky. Zároveň se zabývá tím, jak žáci tyto aktivity sami vnímají. Mezi respondenty tohoto výzkumu patřilo 41 žáků osmile-tého gymnázia ve druhém pololetí školního roku 2022/2023. Ve výzkumu se využíva-ly smíšené metody a zjistilo se, že žáci EFL těží pozitivně z dramatických …viacAbstract:
This thesis investigates the effects of using drama activities in the EFL classroom and its effects on Foreign Language Anxiety (FLA) and peer relationships, and to ex-plore students’ perceptions of said activities. Forty-one students from a 8-year Czech high school participated in the research during the second semester of the 2022/2023 school year. A mixed methods research was used, and yielded positive …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/n0xuj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2023
- Vedúci: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Foreign Language Anxiety Outside of the School Environment
Michaela Jansová -
Foreign Language Anxiety and Its Specifics in Different Age Groups
Simona Korábová -
Foreign Language Anxiety Among Students of English and Literature and the Effect of Synchronous Classes
Kristýna Navrátilová -
Foreign Language Test Anxiety Among Czech Vocational Upper-Secondary Students
Lenka Lemeer -
The Role of Video Games in Alleviating Foreign Language Anxiety for Czech English Learners
Zuzana Görnerová -
Czech high school students' foreign language anxiety and its impact on their English oral examination performance
Jan Plachý