Language systems and skills in ELT textbooks for primary schools from teachers' point of view – Bc. et Bc. Jana VIČANOVÁ
Bc. et Bc. Jana VIČANOVÁ
Master's thesis
Language systems and skills in ELT textbooks for primary schools from teachers' point of view
The Role of Coursebooks in ELT: Users' Perspectives
Abstract:
The aim was to determine the most frequent strengths and weaknesses of the presentation and practice of language skills and systems in textbooks according to English teachers. In order to do so, selected textbooks were analysed and questionnaires for teachers were evaluated. Subsequently, the results were compared with the questionnaire responses and conclusion was made and discussed in the chapter …moreAbstract:
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaké jsou silné a slabé stránky úloh zaměřených na prezentaci a procvičování jazykových systémů a dovedností v učebnicích anglického jazyka prvního stupně základní školy z pohledu učitele. K naplnění cíle bylo použito metody dotazníkového šetření a kvalitativní analýzy vybraných učebnic. Ty byly následně porovnány s výsledky dotazníků, jejichž výsledky byly …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Blanka Babická, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VIČANOVÁ, Jana. \textit{Language systems and skills in ELT textbooks for primary schools from teachers' point of view}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/s0ws0g/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
VIČANOVÁ, Jana. Language systems and skills in ELT textbooks for primary schools from teachers' point of view. Olomouc, 2022. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching English for Lower Secondary Schools / Teaching English for Lower Secondary Schools
Theses on a related topic
-
Dovednost porozumění slovům a slovním spojením na 2. stupni ZŠ
Petra Alexová -
Jazyková politika a jazykový management v korporátní praxi
Nella Čmejrková -
Adaptabilní systém pro procvičování anglické slovní zásoby
Daniel Mikula -
Montessori education-focus on foreign language education within the Montessori system
Irena Lněničková -
Slovní zásoba žáků s odlišným mateřským jazykem
Žaneta STIBORSKÁ -
Předpoklady pro čtení a psaní na začátku základního vzdělávání v elementární třídě
Natálie DOBIÁŠOVÁ -
Ověření jazykové úrovně A1 na základě SERR na stanovištích
Monika Šedá -
AKTUALIZACE SERR 2001 A JEJÍ MOŽNÝ DOPAD NA VÝUKU ANGLICKÉHO JAZYKA V KONTEXTU ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ
Jiří JINDRA
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights