K otázkám problematiky transcendentního času v hudbě. – Jakub Míšek
Jakub Míšek
Diplomová práce
K otázkám problematiky transcendentního času v hudbě.
On the Question of transcendent Time in Music
Anotace:
Práce se zabývá vztahem hudby a času, konkrétně specifickým časovým projevem, který je známý jako transcendentní, posvátný, sakrální nebo "třetí" čas. Text je koncipován jako úvod do problematiky. Nejprve se zaobírá vztahy hudebního a nehudebního času, následně je fenomén transcendentního času dán do souvislosti s teoriemi hudebního času představenými českými i zahraničními autory. Poslední část práce …víceAbstract:
The concern of this thesis is the relationship between music and time, more precisely a specific kind of temporality, which is known as transcendent, sacred, sacral or "the third" time. This text is meant to be an introduction into the subject matter. At first the relationship between musical and non-musical time is discussed. Then the phenomenon of transcendent time is put into the relationship with …víceKlíčová slova
hudba a časKlíčová slova
transcedentní časKlíčová slova
novodobé kompoziční směryKlíčová slova
hudební psychologieKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební kompozice
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2013
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/7868
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 6. 2013
- Vedoucí: Vladimír TICHÝ
- Oponent: Vlastislav MATOUŠEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Hudební teorie
Práce na příbuzné téma
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Petr Hora -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Štěpán Drtina -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal -
Lidský dech jako základní východisko hudební kompozice
Jakub Rataj