The phenomenon of women’s singleness in contemporary Belarusian society – Mgr. Stanislava Yevarouskaya
Mgr. Stanislava Yevarouskaya
Master's thesis
The phenomenon of women’s singleness in contemporary Belarusian society
The phenomenon of women’s singleness in contemporary Belarusian society
Abstract:
In the research, I show how young Belarusian women construct their identities through the dichotomy of marriage/singleness. The identity of the modern woman acts as a cultural structure that is constituted by binary relationships of “being single-being married” codes. I argue that Belarusian women possess a familial type of identity that is fixed by traditional collective representations about marriage …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/befho/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2017
- Supervisor: doc. Bernadette Nadya Jaworsky, Ph.D.
- Reader: M.A. Beatrice Elena Chromková Manea, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
YEVAROUSKAYA, Stanislava. \textit{The phenomenon of women’s singleness in contemporary Belarusian society}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2017. Available from: https://theses.cz/id/s15w5i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Sociology / Cultural Sociology (Eng.)
Theses on a related topic
-
Different Rewrite of the Same Page: A Comparison of the Representations of Collective Memories of 20th Century Trauma in China and the Czech Republic
Runya Qiaoan -
Identity within the European Self-sovereign Identity Framework
Filip Vašš -
Politika identity hnutí Generace identity a alt-right: Komparativní případová studie
Tomáš Hošek -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Corporate identity v dobe internetu a vytvorenie identity pre konkrétnu firmu prostredníctvom tvorby webu
Valentína Mačičáková -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Porovnání bankovní digitální identity a self-sovereign digitální identity
David Karlík -
Vytlačování (jiho)moravské identity identitou Kraje Vysočina na území okresu Třebíč
Jan Mikoláš