Bc. Štěpán Chalupa
Master's thesis
Využití dataminingu v oblasti hotelnictví
Datamining in hotel industry
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem zákaznických hodnocení na spotřebitele a výkonnost hotelu, možností analýzy těchto hodnocení pomocí dataminingových a textminingových nástrojů. V první části této práce je popsán vliv zákaznických hodnocení na spotřebitele a provozovatel hotelu. Analytická část je zaměřena na analýzu zákaznických hodnocení pomocí dataminingového nástroje IBM SPSS Statistics a textminingového …moreAbstract:
This thesis deals with the influence of customer reviews on consumers and the performance of the hotel, with the analysis of these reviews using datamining tools and textmining tools. In the first part of this paper is described the influence of customer reviews on consumers and hotels. Analytical part is focused on analyzing customer reviews using datamining tool IBM SPSS Statistics and textmining …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2015
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/10522/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2015
- Supervisor: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
- Reader: Ing. Martina Sochůrková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management
Theses on a related topic
-
Volební geografie Libereckého kraje 1992–2010: analýza voličského chování z pohledu explorační prostorové analýzy dat (ESDA)
Pavel Maškarinec -
Explorační geografická analýza zdravotních dat a jejich kartografická prezentace
Radim Štampach -
Explorační analýza heterogenních neuroinformatických dat
Laura Shala -
Vyhodnocení hlášení závad veřejného prostranství z dat městské policie v Jihlavě
Kateřina Konečná -
Data mining na reálných datech
Johanna Švugerová -
Budování klientské loajality na bázi nástroje word of mouth - Projekt pro Enjoy English, s.r.o.
Hana Bělík -
Marketingové aktivity a zákaznická spokojenost kavárny Stará lesovna
Dita KROUPOVÁ