Miroslav Uhlík

Master's thesis

Návrh komunikační strategie nového nápoje na českém trhu

Communication strategy for a new beverage launch on the Czech market
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo stanovit vhodnou komunikační strategii pro úspěšný vstup nápoje horchata na český trh. Primárně se jednalo o B2C marketingovou komunikaci směrem ke spotřebitelům a sekundárně se jednalo o B2B marketingovou komunikaci směrem ke kamenným a online maloobchodním řetězcům spolu se segmentem HORECA. K splnění tohoto cíle slouží polostrukturované hloubkové rozhovory se zástupci …more
Abstract:
The thesis deals with creating a suitable communication strategy for the successful launch of horchata into the Czech market. The primary goal was to create a B2C marketing strategy for consumers, and secondarily, a B2B marketing strategy for brick-and-mortar and online retail chains together with the HORECA segment. Semi-structured, in-depth interviews with representatives from Nestlé, Albert, POS …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2023
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89200