Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti – Mgr. Martina LIETAVCOVÁ
Mgr. Martina LIETAVCOVÁ
Doctoral thesis
Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti
Morfological and phonological awareness as predictors of reading literacy
Abstract:
Disertační práce se zabývá problematikou čtenářské pregramotnosti z hlediska psychologického a psycholingvistického, především faktory ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti před nástupem dětí do základní školy. Cílem práce je analyzovat faktory, které mají stěžejní roli ve vývoji předčtenářských dovedností, akcentuje především faktory fonologické a morfologické. Ukazuje se, že morfologické schopnosti …moreAbstract:
The dissertation is engaged in reading pre-literacy difficulties from the point of view of psychological and psycholinguistic, particularly the factors that influence the development of reading literacy before children start to attend elementary schools. The aim is to analyze the factors which are considered as fundamental to the development of pre-reading skills, and above all it emphasizes phonological …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 10. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Jošt, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LIETAVCOVÁ, Martina. \textit{Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti}. Online. Doctoral theses, Dissertations. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/s5uyxo/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
LIETAVCOVÁ, Martina. Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti. České Budějovice, 2021. disertační práce (Ph.D.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Psychology / Educational Psychology
Theses on a related topic
-
Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků 1. st. ZŠ v kontextu rodinného prostředí
Magdaléna Gorčíková -
Proces čtení v estetické teorii: konkretizace a akt čtení
Kateřina Kalousová -
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Tereza Šopíková -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková -
Bibliotéka zábavného čtení a revue Denice Jakuba Malého mezi zábavou a poučením
Marek Želísko
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights