Mgr. Marcela Létalová

Bachelor's thesis

Practical Use of Differentiated Instruction at Czech Schools

Practical Use of Differentiated Instruction at Czech Schools
Abstract:
Bakalářská práce „Praktické využití diferencované výuky na českých školách“ pojednává o výukové metodě zvané diferencovaná výuka. Teoretická část je zaměřena na obecné vysvětlení této strategie. Praktická část bakalářské práce popisuje výzkum uskutečněný s českými učiteli, který se zabývá jejich znalostí a schopností užívat této metody v jejich hodinách.
Abstract:
The bachelor thesis “Practical Use of Differentiated Instruction at Czech Schools” deals with the teaching method called differentiated instruction. The theoretical part is focused on the general explanation of the strategy. The research conducted with Czech teachers inquiring about their knowledge and ability to use differentiated instruction in their lessons is described in the practical part of …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2008
  • Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
  • Reader: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta