Analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol – PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
Disertační práce
Analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol
The analysis of support measures for pupils with mild intellectual disabilities in the inclusive environment of primary schools
Anotace:
Disertační práce a výzkumné projekty se zabývají analýzou činností jednotlivých pracovníků školního poradenského pracoviště ve školách hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji a analýzou podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol v Břeclavi. Teoretická část disertační práce je rozčleněna do tří kapitol. V první kapitole je specifikován …víceAbstract:
The Dissertation thesis and research projects deal with the analysis of the activities of the individual staff of the school counselling centre in mainstream schools in the South Moravian Region and with the analysis of support measures for pupils with mild intellectual disabilities in the inclusive environment of primary schools in Břeclav. The theoretical part of the dissertation thesis is divided …víceKlíčová slova
inkluze inkluzivní vzdělávání podpůrná opatření mentální retardace mentální postižení osobnost žáci s lehkým mentálním postižením vyučovací proces hodnocení základní škola individuální podpora poradenství školské poradenské zařízení školní poradenské pracoviště inclusion inclusive education supportive measures mental retardation intellectual disability personality pupils with mild intellectual disabilities teaching process evaluation primary school individual support counseling school counseling facility school counseling centre
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/swvpn/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2019
- Vedoucí: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D., doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VIKTORIN, Jan. \textit{Analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2019. Dostupné z: https://theses.cz/id/s6vecq/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika (čtyřleté) / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Teaching English to Lower Secondary School Children with Mild Mental Handicap
Hana VESELÁ -
Přístupy k žákům s lehkým mentálním postižením a přidruženým syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Nikola Suchánková -
Postavení žáků s lehkým mentálním postižením v kolektivu žáků v zařízení s nařízenou ústavní nebo ochrannou výchovou
Ladislav Nachlinger -
Psychodidaktická modifikace výuky na 1. stupni ZŠ s ohledem na žáky s lehkým mentálním postižením
Klára MATĚJUSOVÁ -
Faktory ovlivňující efektivitu práce s dítětem s lehkým mentálním postižením
Markéta ŠKOLOUDÍKOVÁ -
Faktory ovlivňující efektivitu práce s dítětem s lehkým mentálním postižením
Markéta ŠKOLOUDÍKOVÁ -
Letní příměstský tábor s integrací jedince s lehkým mentálním postižením
Kateřina ŠEBÍKOVÁ -
Zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením v souvislosti s kvalitou života na Benešovsku
Martina Bártová