Sportovní marketing jako efektivní a všestranný nástroj propagace – Ing. Tomáš Rys
Ing. Tomáš Rys
Bachelor's thesis
Sportovní marketing jako efektivní a všestranný nástroj propagace
Sport Marketing as an Effective and Versatile Promotional Tool
Abstract:
Práce je zaměřena na téma sportovního marketingu. Teoretická část této práce se zabývá základními pojmy marketingu a integrované marketingové komunikace. Je zaměřena na problematiku sportovního marketingu jako konceptu sjednocujícího sponzoring, reklamu, PR, podporu prodeje a sportovní události. Praktická část přináší analýzu stávající situace ve vybraném sportovním klubu z hlediska nabídky reklamní …moreAbstract:
The work is focused on sports marketing. The theoretical part of this theses deals with fundamental professional terms of marketing and integrated marketing communications. It focuses on the issues of sports marketing as a unifying concept sponsorship, advertising, public relations, sales promotion, and sports events. The practical part presents the analysis of the current situation in selected sports …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/a57gu/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Pavel Klička
- Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingová analýza klubu HC Sparta Praha
Martin Hroch -
On-line marketing hokejového klubu HC ČSOB Pojišťovna Pardubice, a.s.
Iveta Sixtová -
Sportovní marketing v českých klubech hokejové Extraligy a zahraniční NHL
Patricia Sittingerová -
Marketing klubu HC Olomouc zaměřený na on-line komunikaci
Josef Kramář -
Marketingová a komunikační strategie hokejového klubu HC Sparta Praha
Tereza Babincová -
Marketingové komunikace HC Sparta Praha a jejich role v návštěvnosti utkání
Vojtěch Kaštovský -
Komparace mediálního obrazu Gabriely Koukalové na zpravodajských portálech iDNES.cz a sport.cz
Vendula HOLKOVÁ