Teoretické znalosti žáků z první předlékařské pomoci – Karolína Vlnová
Karolína Vlnová
Bachelor's thesis
Teoretické znalosti žáků z první předlékařské pomoci
Students' theoretical knowledge of pre-medical first aid
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá zjištěním teoretických znalostí žáků středních škol z první předlékařské pomoci. Cílem teoretické části práce je definování první po-moci, popsání postupu první předlékařské pomoci u jednotlivých stavů ohrožují-cích život, shrnutí začlenění výuky první pomoci do RVP a charakteristika didak-tických testů. Praktická část se věnuje výzkumu na zvolené střední škole. K zjištění …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the determination of the theoretical knowledge of secondary school students from first pre-medical assistance. The aim of the theoretical part of the thesis is to define first aid, describe the procedure of pre-medical first aid for individual life-threatening conditions, summarize the inclusi-on of first aid teaching in RVP and the characteristics of didactic tests …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
- Reader: Dita Janderková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
The Use of CLIL in Teaching First Aid at the Lower-Secondary School
Eva Dvořáková -
Portfolios as a self-assessment tool in the EFL class in lower secondary schools
Petra Dvořáková -
Analysis of a professional vocabulary taught in ESP lessons at secondary schools
Kristýna Červinková -
Teaching Literature in Secondary Schools as Part of the English Language Curriculum
Jan Švábenský -
Problematic Aspects of Teaching Pronunciation at Czech Secondary Schools
Lenka Nerudová -
Znalosti žáků z první předlékařské pomoci na vybrané střední odborné škole
Anežka Horáková -
Vliv školení první pomoci a prevence na úrazy a akutní stavy na zotavovacích akcích
Andrea Hájková -
Výuka první pomoci na základní škole
Kateřina Havlíčková