Michaela Prochásková

Bachelor's thesis

Cosmetics Advertisments in the Women's Magazines: Syntactic level

Abstract:
Teoretická část práce popisuje specifické aspekty jazyka reklamy a anglické syntaxe. Praktická část analyzuje reklamní slogany na kosmetické výrobky v ženských časopisech z hlediska jejich syntaktické struktury. Slogany byly rozděleny do několika hlavních skupin a byl vyhodnocen jejich výskyt. Bylo zjištěno, že nejčastěji se vyskytují slogany v rozkazovací větě.
Abstract:
The theoretical part describes the specific aspects of the language of advertising and the English syntax. The practical part analyzes cosmetic slogans in women´s magazines in terms of their syntactic structure. Slogans were divided into several major groups and it is determined which types occur the most frequently and why. It was found out that the most frequent language utterances that occur among …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2008
  • Supervisor: PhDr. Zuzana Nádraská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Prochásková, Michaela. Cosmetics Advertisments in the Women's Magazines: Syntactic level. Pardubice, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická