Bc. Věra Ulíková

Master's thesis

Hlavní principy etických kodexů reklamy u nás a ve světě

The main principles of ethics of advertising in the Czech Republic and the world
Abstract:
Diplomová práce Hlavní etické principy reklamy u nás a ve světě objasňuje etiku v reklamě, samoregulaci reklamy, představuje Radu pro reklamu a její cíle, seznamuje s problematickými oblastmi reklamy. V praktické části je představen systém regulace a samoregulace reklamy v porovnávané zemi – Spojených státech amerických. Systém je komparován s Českou republikou, dále jsou komparovány a demonstrovány …more
Abstract:
The thesis called "Main principles of ethics of advertising in the Czech Republic and the world" explores the ethics of advertising. It deals with issues of advertising self-regulation (including the role of Czech Advertising Standards Council) and other problematic areas of advertising. The practical part introduces a comparison between regulation od advertising in the Czech Republic and the United …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2012
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní