Bc. Gabriela Kučerová
Master's thesis
Návrh implementace ITSM nástroje
Proposal of ITSM tool implementation
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout implementaci ITSM (IT Service Management) nástroje do softwarového řešení ServiceNow v nejmenované společnosti. Smyslem implementace je redukce nástrojů používaných v dané společnosti, integrace se stávajícími systémy a snížení celkových nákladů na řízení služeb. Teoretická část práce je věnována základním pojmům spojeným s ITSM. Posléze je v práci představená ServiceNow …moreAbstract:
The aim of the thesis is to propose the implementation of an ITSM (IT Service Management) tool into the ServiceNow software solution in an unnamed company. The purpose of the implementation is to reduce the tools used in the company, integrate with existing systems and reduce the overall cost of service management. The theoretical part of the thesis is devoted to the basic concepts associated with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/dvhuv/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2021
- Supervisor: doc. RNDr. Ing. Roman Šperka, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaMaster programme / field:
Managerial Informatics / Managerial Informatics
Theses on a related topic
-
Implementation and Delivery of Integrated IT Service Management solution using ServiceNow platform
Aleksandr Kadesnikov -
Návrh implementace procesního řízení ICT služeb pomocí cloudových řešení se zaměřením na platformu ServiceNow.
Marek Řezáč -
Analýza a implementácia funkcionalít v platforme ServiceNow vo vybranej spoločnosti
Ellen Freudenberger -
Analýza implementácie vybraných modulov nástroja ServiceNow s ich predlohou vo forme súboru najlepšej praxe knižnice ITIL
Filip Vacula -
Průběh reakce na změny při implementaci nového ITSM nástroje v nadnárodní společnosti - případová studie
Dominik Drgoň -
Měřitelnost a reportování podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI’s) v řízení IT služeb (ITSM)
Filip Pražák -
REST API pro podporu a integraci ITSM procesů
Lubomír Mrtvý -
Improvement of the IT services within the internal product database of pet nutrition company based on ITIL / ITSM recommendations
Timur Kamaliev