Aplikace teorie odpovědi na položku: Odlišné fungování položek Eysenckova osobnostního dotazníku podle pohlaví – Mgr. Pavel Kujal
Mgr. Pavel Kujal
Master's thesis
Aplikace teorie odpovědi na položku: Odlišné fungování položek Eysenckova osobnostního dotazníku podle pohlaví
Application of Item Response Theory: Differential Item Functioning of the Eysenck Personality Inventory According to Gender
Anotácia:
Teoretická část této práce popisuje základní vlastnosti a způsoby použití teorie odpovědi na položku (IRT) a srovnává ji s klasickou testovou teorií (CTT). Ve výzkumné části je pomocí nástrojů teorie odpovědi na položku posuzováno odlišné fungování položek škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku u mužů a žen. Vzorek tvořilo 428 studentů gymnázií z různých měst Jihomoravského kraje (184 chlapců …viacAbstract:
The first part of this paper describes basic features and applications of Item Response Theory (IRT) and compares it with Classical Test Theory (CTT). In the second part our IRT-based differential item functioning analysis of the Eysenck personality inventory extraversion scale is presented. The research sample consists of 428 grammar school students (184 boys, 244 girls, average age of 16 years). …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 12. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wev60/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 1. 2009
- Vedúci: PhDr. Martin Jelínek, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KUJAL, Pavel. \textit{Aplikace teorie odpovědi na položku: Odlišné fungování položek Eysenckova osobnostního dotazníku podle pohlaví}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/sf9afi/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Psychology / Psychology
Práce na příbuzné téma
-
Vybrané osobnostní charakteristiky a přesvědčení ovlivňující orální zdraví a zdraví podporující chování v oblasti stomatologické prevence
Barbara Marešová -
Osobnostní charakteristiky žáků s narušenou komunikační schopností
Stanislav GÖRG -
Aplikace Bayesovského přístupu v rámci teorie odpovědi na položku
Tomáš Prošek -
Počítačové adaptivní testování pro ověřování gramotnosti žáků na základě teorie odpovědi na položku
Martin Arnhold -
Vliv socio-ekonomického statusu rodiny na rozhodnutí přestupu žáka 5. třídy na osmileté gymnázium
Klára Vařejková -
Kartografie mysli: vstupní představy vybraného ročníku studujících Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Kristýna Ševčíková -
Teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování
Martin Jelínek -
Teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování (teze disertační práce)
Martin Jelínek