Filip Procházka

Master's thesis

Market Entry Strategy of Skoda-Auto into the United States

MARKET ENTRY STRATEGY OF ŠKODA AUTO INTO THE UNITED STATES
Abstract:
Český automobilový výrobce Škoda Auto prošel od akvizice německým koncernem Volkswagen v roce 1990 dramatickým vývojem. Automobilka se rozrůstala exponenciálním tempem a v průběhu posledních let zaznamenala mohutný rozmach poznamenaný dvojciferným procentem meziročního růstu tržeb, rozšířením produktového portfolia o dva modely trendového SUV typu a především, dosažením pozice druhého nejziskovějšího …more
Abstract:
Czech Automobile manufacturer Škoda Auto has gone through dramatic development upon its acquisition by German Volkswagen Group in 1990. Since then Škoda grew exponentially and throughout previous years the automaker witnessed a monumental boom marked by two-digit annual sales growth rate, extension of its product portfolio by trending SUV type models and, ultimately, by becoming 2017’s second most …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2019
  • Supervisor: Ilya Bolotov
  • Reader: Petr Král

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75301

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management